Dersin Adı | Pastacılık - 1 |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 309 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders genel olarak öğrenciyi profesyonel anlamda bir pastanedeki ekipmanların kullanımına hazırlamakla beraber, temel pastacılık tekniklerini kavrar ve pekiştirirler. Malzeme seçimlerinin önemini kavrar, reçete formüllerini geliştirirler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere tarifi düzgün bir şekilde takip etmelerini, karıştırmayı, kurabiye, tart, pasta, muffin yapımı ile ilgili donanım kazandırır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pastacılık Tarihine Giriş | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.4,10,42,57,50,52,56,63,65,68,72,76,85,90,95 |
2 | Dönem Öngörüsü ve Pastacılık Tarihi. Ekipman ve Malzeme Tanımları | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.4,10,42,57,50,52,56,63,65,68,72,76,85,90,95 |
3 | Süt ve Yumurtalı Tatlılar: Kremalar, Dolgular ve Puddingler | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.255-270 |
4 | Mereng Çeşitleri,Yapım Teknikleri ve Kullanım Alanları | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. chap 10, p.262-264. |
5 | Makaron Yapım Teknikleri ve Ara Dolgu Çeşitleri | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.506-508. |
6 | Reçel ve Marmelatlar, Dökme Hamurlar: Pancakes ve Waffle . Dolgu ve Sosları Reçel ve Marmelatlar | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.233-246. |
7 | Pandispanya Yapım Teknikleri VİZE | |
8 | Pandispanya – Yaş Pasta Yapım Teknikleri | |
9 | Pate a Choux Yapım Teknikleri: Ekler, Profiterol, Religuese. Tatlı Sos Çeşitleri ve Glaze Yapımı | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.333-339 |
10 | Tart ve Pie Yapım Teknikleri | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.354-363 |
11 | Quiche Yapım Teknikleri ve Dolguları | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.354-363 |
12 | Kurabiye Çeşitleri ve Yapım Teknikleri | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013.p.484-493 |
13 | Bavarian ve Mus Yapım Teknikleri | |
14 | Baked Custard Yapım Teknikleri | Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. p.519-529. |
15 | Mayalı Hamurlara Giriş | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ders notları ve ürün reçeteleri Gisslen W.,’’Professional Baking’’, 6th edition, 2013. ISBN 978-1-118-08374-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Greenspan D.,’’Chocolate Desserts by Pierre Hermé’’,Little Brown,2001. ISBN 0316357413 Hermé P.,’’Le Larousse du chocolat:Recettes,techniques et tours de main’’,2009. Hermé P.,’’Le Larousse des Desserts’’,2011. Lousada P.,’’Ultimate Chocolate’’, 1997. ISBN 978-0888505996 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 144 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | X | ||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest